Årets lopp

Varje år brukar jag börja planera vilka lopp jag ska springa under årets gång. Detta året blir det lite annorlunda eftersom jag inte vet när/om jag blir gravid. Jag kommer därför planera in mig på loppen preliminärt . Jag kommer inte sluta med träningen när jag blir gravid men jag kommer absolut att dra ner på löpningen ganska så snabbt.

Mina premilinärlopp och mål i år blir:

Laxaloppet 27/4 -2013

Har aldrig sprunigt detta lopp tidigare men det startar precis utanför min lägenhet att jag tänkte passa på att springa

MITT MÅL MED LAXALOPPET 2013

Jag har sprungit denna sträckan många många gånger, men aldrig i ett lopp. Därför sätter jag ett mål att springa under 30 minuter vilket jag borde klara utan några större problem.

Vårruset 6/5-13

Jag kollade tillbaka lite i min gamla blogg och fan detta :

Nu är vårruset avklarat :) Hade en mycket trevlig kväll med tjejerna jag som var med i min grupp! Ett plus är även att jag slog min tid från förra året som låg på 29,28. Igår sprangt jag stolt in på 26,58 och jag kunde inte vara mer nöjd just nu!

Jag har kämpat hårt för de ca 2,5 minuterna. Och jag kände att anledningen till att jag fixade det är dels att jag slutat röka, gått ner 6 kg, tränat upp min kondition men mest av allt trodde på mig själv..

MITT MÅL MED VÅRRUSET 2013:

Självklart är mitt mål att återigen få slå min tid så detta året satsar jag på 26.30

Salmon Trail tour Falkenberg 12/5 – 2012

Detta ska vara ett riktigt tränglopp där man springer i sand, vatten och annan träng. Något jag aldrig gjort innan och skulle vara otroligt kul :)

MITT MÅL MED SALMON TRAIL TOUR:

Att ta mig runt genom att springa hela loppet.

Midnattsloppet, Göteborg 24/8-13

Detta var första gången jag någonsin sprang en hel mil utan att stanna. Jag har aldrig varit så nöjd med mig själv men jag hade heller inte klarat det utan min kompis. Han sprang och pushade mig otroligt mycket på slutet. Min tid blev 01:07:44 vilket jag är otroligt nöjd med med tanke på att det var första 1 milaren jag sprungit och jag inte hade haft möjlighet att träna på över 1 månad.

MITT MÅL MED MIDNATTSLOPPET 2013

Att komma under 01:07:44, högre mål vill jag inte sätta utan det är ett otroligt bra mål för mig.

Detta kan absolut komma att ändras. Lopp kan läggas till eller plockas bort om det är så att jag hittar annat som är intressant. Men detta är mitt mål!

Det här inlägget postades i Mål, Träning och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

