Magnus bästa träningstips

Googlade runt lite och hittade en sida med rätt intressanta tips kring många av våras problemområden, delar med mig av den:

Här ger Magnus (Magnus Ågren, personlig tränare, arbetar med Biosignature) sina bästa träningstips för att komma till rätta med kroppens fettlager på några av de vanligaste ställena.

Foto: Scanpix

Gäddhänget

Beror på: Låga nivåer av manligt könshormon, testosteron, som även kvinnor behöver. Testosteron hjälper till att bygga upp – och behålla – muskler. Vid låga halter lagrar kroppen fett i stället för att bygga muskler.

Så ska du träna: Tuff styrketräning med tunga vikter. Gärna övningar som engagerar stora muskelgrupper. Med så kallad funktionell träning kommer du åt många muskler samtidigt.

Ät så här: Mycket grönsaker och protein i form av kött, fisk, fågel och ägg. Ta gärna tillskott av omega-3.

Lev så här: Ett glas rött vin emellanåt kan hjälpa till att jämna ut balansen mellan testosteron och östrogen.

För att fortsätta läsa gå in här

Annonser
Det här inlägget postades i Träning, TräningsTips. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s