Mjölksyra

Det blir inte alltid som man tänkt sig.. Med andra ord, ingen spinning och ingen benträning! Utan det blev en sväng på crosstrainern och bröst/benträning med fria vikter tillsammans med gubben.

När jag tränar på gym tränar jag alltid med fria vikter. Jag tycker att de ger mig mer och är otroligt mycket roligare men man får ju vara noga med att hålla tekniken för annars kan det vara lätt att träna fel. Idag blev det Halvliggande bröstpress, sittande bröstpress och  2 övningar i Cabelcrossen.

När jag drog ner på träningen klarade jag att att lyfta 3×10-12 med 16 kg,s hantlarna. Tyvärr ligger jag inte kvar på samma nivå idag :) Utan det fick istället bli 2×10 med 10 kg och 1×8 med 12 kg. Det är sjukt så fort det går att tappa muskelmassa. Sittande bröstpress började jag med 3×10, 10 kg och höjde med 1,25 efter varje omgång. Även cabelcrossen fick jag gå ner på.

Även fast jag fått gå ner i tyngder känner jag mig inte ledsen utan snarare taggad att få komma tillbaka till dit jag var. Så nu jäklar lägger jag i en extra växel!!

Nu sitter jag iallafall hemma i soffan med mjölksyra i kroppen och jag har fått i mig mat och en proteindrink och ska nu luta mig tillbaka och njuta av den lilla ledigheten jag har innan det blir jobb i helgen.

Trevlig helg allihopa!

f-weekend71m-966d29b-75939626

Det här inlägget postades i Mål, Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

