17 dagarsdieten – Dr Mike Moreno

Jag har nu läst ur boken som jag fick igår och jag måste säga att jag känner mig sjukt taggad. Dr Mike förespråkar inte att man ska plocka bort en massa ut sin kost för att må bra utan han tycker det är viktigt att lära sig äta rätt, rätt mängd protein, kolhydrater, mineraler och allt annat kroppen behöver. Han lär dig göra bättre val och berättar hur du ska kunna stå emot frestelser. Den handlar kort och gott om hur du äter hälsosamt. Detta är precis det jag vill ha då jag inte vill spendera mitt liv med att hoppa på olika bantningskurer om jag inte klarar av att hålla vikten. Jag vill lära mig äta det min kropp mår bra av och behöver och det kommer jag kunna göra med denna bok.

Det Dr. Mike säger påminner mycket om det jag redan gjort men mitt problem när jag räknade kalorier var att jag bara räknade kalorier. Jag valde det som hade lågt kcalvärde och tänkte inte på resten. Jag fick otroligt låga järnvärden och jag hade säkert många andra låga värden med.

Det blir det ändring på nu :)

När jag börjar äta efter Dr Mikes metod kommer jag att uppdatera bloggen varje dag med mina framsteg. Hoppas ni vill följa med
Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten, Mått & Vikt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

