Celsius

Någon som har provat Celsius?

12488556-origpic-0628dc

Jag brukar dricka den innan högintensiv träning lite då och då. Jag drick varken, kaffe, te eller energidryck i vanliga fall så tycker gott jag kan unna mig en Celsius i mellan varven.

Jag känner definitiv skillnad på min ork när jag dricker en innan träningen. Om det sedan verkligen är så eller sitter i huvudet det vet jag inte. De har gjorts en del undersökningar där en grupp fått Celsius och den andra gruppen fått liknande produkt utan koffein i. Och utfallet har blivit att den grupp som druckit Celsius har förbränt mer kcal på grund av att de orkade längre i en högintensiv träning. Sen tycker jag att man själv kan välja att tro på det man vill.

Jag väljer att dricka den då och då på grund av att jag känner ett jäkla ork, vilket inte borde vara så konstigt då jag helt plötsligt chokar min stackars koffein fria kropp men en jäkla massa koffein. :)

Vad tycker ni om Celsius??

Det här inlägget postades i Träning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

