”Musik renar själen från vardagens damm”

”Musik renar själen från vardagens damm” Citat av Berthold Auerbach

Detta är ett citat som verkligen stämmer för mig. Du är deppig, du har mycket i tankarna, du är arg, eller ledsen. Sätt på den musiken som passar dig och du får utlopp för det du känner. Behöver du gråta gör du det, behöver du skrika gör du det, behöver du skratta gör du det. Och oftast känns det så otroligt mycket bättre efteråt.

Musiken är mäktig, den får oss att minnas mycket, glädjas, frigöra vår sorg, gå vidare, bearbeta något som får oss att må dåligt.

Alla har vi någongång satt igång en gammal dänga som vi lyssnade i vår barndom  och börjat se minnen från en händelse vi inte alls hade kommit ihåg utan låten/musikens påverkan.

Musik är viktigt för mig, speciellt när jag tränar. Jag har några speciella låtar som taggar igång mig ordentligt.

  • Swedish house maffia – Greyhound, Save the world
  • En apa som liknar dig – Darin
  • Pump it, The time – Black eyed peace
  • Där palmerna bor – Medina
  • Euphoria – Loreen
  • Loca people – Sak noel
  • Levels – Avicci
  • Drive by – Train
  • Britney Spears – till the world ends
  • Djuma soundsystem – Les Djinns
  • Flipsyde – Someday
  • Guru Josh Project – Infinity
  • Lmfao – Sorry for party rocking, champagne shower
  • Yves larock – Rise up

wpid-Screenshot_2013-01-03-12-27-19.png

Detta är bara några av de 1000 låtar jag har som triggar i gång mig i min träning i min spellista på mobilen och på Spotify. Det finns många mer låtar som platsar i min lista.

Vilka är era favorit träningslåtar??????

Det här inlägget postades i Träning, TräningsTips. Bokmärk permalänken.

Kommentera

