Dag 1 accelarationsfasen – 17 Dagars diet

Hur har dagen varit:

Dagen började lite halvbra. Efter några riktigt kämpiga dagar lyckades jag sova oavbrutet till klockan 10.30 i morse, vilket jag verkligen behövde men det gjorde också att min tidsplan på hur och när jag ska äta blev totalfel. Men det löste sig iallafall och morgonen började med ett glas varmt vatten med citron och frukost. Efter det blev det träning på gymmet och lunch.

Hur jag känner mig:

Än sålänge känner jag mig mycket bra, pigg och inte alls hungrig mellan måltiderna vilket inte är så konstigt då de blir väldigt stora. Godissuget finns klart där men jag har kommit på att det har jag bara när jag är på jobbet och är otroligt omringade av BARA en massa godis och andra goda saker. Jag är ju egentligen ingen jättestor godisråtta, men så fort jag kommer till jobbet blir jag sugen. Förövrigt är jag fortfarande otroligt taggad och tycker det är mycket god mat som jag blir mätt av, mat som jag skulle kunna laga annars också. Däremot kommer jag nog snart vara trött på grönt te.

Jag har heller inte upplevt några speciella hungerkänslor utan jag har nästan varit för mätt när det har varit dags att äta. Däremot har jag sätt fram så mycket mot maten att jag ha gått och triggat igång mig och kolla på klockan hela tiden för att kolla om jag närmar mig mattiden :)

Vad jag har ätit idag:

Räknar inte med mellanmålen

Varje morgon ska jag dricka varmt vatten med citron i.

Frukost

  • Omelett
  • Grapefrukt
  • Grönt te
  • Vatten

wpid-20130118_111324.jpg

Lunch

  • En stor tonfisksallad med smak av persilja, balsamvinägen och linfröolja
  • Grönt te

wpid-20130118_133901.jpg wpid-20130118_133904.jpg

Middag

  • Kyckling med ångkokta grönsaker, potatis och sås
  • Grönt te

wpid-20130118_180523.jpg

Såsen, potatisen och kycklingen gömmer sig under grönsakerna, det åkte runt en del påväg till jobbet ;)

Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten. Bokmärk permalänken.

Kommentera

