Tjusningen med grönsaker

Jag älskar grönsaker i alla former, sallader är min cup of te, däremot känner jag själv att jag äter alldeles för lite utav broccoli, blomkål, brysselkål och andra goda kokgrönsaker. Oftast är det för att det är för jobbigt att ta fram en kastrull, fylla på med vatten och lägga i grönsakerna ;) Jag är en väldigt aktiv person men när det kommer till maten är jag otroligt lat och låter alltid min man laga mat. Han är gudomlig på att laga mat :)

Men någon gång måste jag ju lära mig själv, jag kan ju inte alltid förlita mig på att min man lagar mat till mig :) Eller att jag lagar det lättaste jag kan komma på oftast pasta med köttfärs, eller makaroner med falukorv. Jag vill utveckla min egna matlagning och bli min egna stjärnkock ;)

Därför köpte jag en ångkokare :) Nu finns det inga undanflykter att inte laga mina grönsaker. Jag kan koka alla olika grönsaker samtidigt, jag behöver inte passa dem, sen samtidigt så är fördelen med att ångkoka att många av de vitaminer och mineraler inte försvinner ut grönsaken som de gör om man kokar de i vatten. Smaken är också betydligt bättre när grönsakerna ångkokas istället för att kokas tycker jag!

wpid-20130118_135212.jpg wpid-20130118_135216.jpg wpid-20130119_113015.jpg

Här är gårdagens och dagens ångkokade grönsaker

Det här inlägget postades i Mått & Vikt och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

