Rullskidor Vs Inlines

I och med att jag nu har planerat att vara med i tjejklassikern 2014 är dag snart dags att börja tänka på att kombinera träningen jag gör idag med mer uthållighetsträning, Speciellt skidor och simning. Simningen är inga problem för min man är utbildningsansvarig för simlärare i länet vi bor i så jag ska nog kunna fjäska till mig att han lär mig crawl ;)

Skidor däremot är tyvärr något man inte är så jätte bortskämd med när man bor på de sydligare breddgraderna. Därför har jag forskat lite omkring hur man kan bygga upp, muskler, kondition och uthållighet även om man inte har snö. Rullskidor och inlines är de bästa alternativen och även om rullskidor vinner träningsmässigt förlorar de på pris och bökigt att ha med sig då man behöver köpa pjäxor, skidor med mera för att det ska fungera.

Därför blir det inlines med stavar för att få med överkroppsträning och sedan studera rörelser/teknik på internet för att ge mig ut och börja ”skida” :)

Jag vet inte alls om detta kommer ge mig det jag behöver men det är ju definitivt bättre än ingenting alls :) Så nu längtar jag efter våren så man kan börja ge sig ut och inlinsa ;)

vs

Det här inlägget postades i Mål, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

