”Det känns som jag flyger fram..”

Min mamma och jag kör denna 17 dagars dieten tillsammans, vilket gör allt väldigt mycket mer roligt :) Vi ringer varandra varje dag och berättar hur vi mår, framsteg vad vi tyckte om maten, tips, ideér och uppdaterar varandra om det är något vi glömt från boken.

Idag ringde jag mamma för att prata lite med lunchen och mamma säger något om jag också känt i två dagar men inte riktigt kunnat satt orden lika bra på. Och det var att hon kände sig otroligt lätt och svävande, nästan som hon flyger fram när hon går. Då hör det till att mamma gått ner ca 1 kg vilket är super bra. Vad kan den här känslan av att flyga komma ifrån tro?

Är det pga att man tappat mycket vätska?Är det pga att kroppen mår bättre av maten vi äter?
Eller en kombination kanske?

Jag vet inte och kommer säkert inte få svaret på det men det är en sådan jäkla skön känsla att både jag och mamma känner oss så otroligt pigga och glada.

lar-dig-flyga

Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till ”Det känns som jag flyger fram..”

  1. Mina skriver:

    Roligt att både du och din mamma mår bra av dieten! Jag har helt missat vad den går ut på. Vad är det ni äter/inte äter?

    Jag åt enligt LCHQ en period för inte så länge sedan. Inte i syfte att gå ner i vikt, mer som ett sätt att äta hälsosamt och hålla vikten. Jag mådde jättebra av den! Halkade av (minns inte varför) men tänkte nog börja igen. Första veckan är tuff (läs: förjävlig) men efter den så mår man bättre än någonsin.

    Keep up the good work! ;)

    /Mina

    • traningskampen skriver:

      Jag så rekommenderar dig att läsa boken, även om du inte är intresserad att följa dieten så lär man sig mycket :). Dieten är i olika faser där man först börjar med sin viktnedgång och sen sakta men säkert och ju mer man närmar sig sin målvikt lär sig att äta nyttigt och enligt tallriksmodellen. Detta är ingen mirakel eller svält kur och jag mår underbart bra! Jag har/hade ca 5 kg att gå ner som jag la på mig vid en provrörsbefruktning så jag passade på att gå ner de, men annars är mitt tänk precis som ditt, och det är att äta hälsosamt vilket jag kommer göra med denna metoden, jag vet att detta sättet jag kommer äta på i den sista fasen är absolut ett sätt jag kan leva med :)

      Tack detsamma Mina :)

Kommentera

