Dag 5 – accelarationsfasen 17 dagars dieten

Utvärdering av 17 dagars dieten efter 5 dagar:

Dag 5 är redan här och det är helt sjukt va tiden går fort, jag måste faktiskt berömma Dr Mike för maten som vi får äta. Den är riktigt god, det är kul att prova ny mat och man blir faktiskt mätt och håller sig. Min energi håller också i sig och jag känner mig fortfarande oerhört pigg i kroppen. Maten är lätt att förbereda, det krävs inte timmar i köket vilket är ett krav för mig som är så dålig på att ta tag i och laga mat. Än så länge har jag bara positivt att säga om dieten.

Jag vill samtidigt påpeka att jag inte på något sätt försöker göra reklam eller få någon annan att börja med 17 dagars, jag använder bloggen till att skriva ner mina upplevelser, känslor, och tankar kring dieten. Det som jag känner, är det jag som känner och det behöver inte betyda att andra mår så bra heller.. det är inget någon av oss kan veta, förutom vår kropp. Jag kan definitiv rekommendera att läsa boken och känner man att detta är något för er så hjälper jag mer än gärna till som stöd, pepp eller någon att bolla ideér med. Valet om man vill påbörja dieten eller helt och hållet upp till er.

I mitt tycke tycker jag heller inte att denna diet är en ”mirakeldiet” utan det är en diet som faktiskt är anpassad efter kroppens behov, den har med alla ämnen som vi mår bra utav att äta och det är kalorier som Dr Mike baserar kosten på. Jag är, har alltid varit och kommer troligtvis alltid vara för att det som gäller är kalorier in, kalorier ut. Men även detta är mitt synsätt kring det hela.

Anledningen till att jag skriver detta är att det är lätt att missuppfatta varandra genom sådana här kanaler när man vill förmedla något, oftast missuppfattar man varandra eller så läser man det på ett annat sätt.

Undrar ni något om dieten så är ni mer än välkomna att fråga mig och så ska jag svara så gott det går :)

Hur jag känner mig:

Trött när jag tar det lugnt, men beror nog på mina 5 timmars sömn inatt :) Annars känner jag mig väldigt glad och harmonisk, förkylningen stör mig dock lite fortfarande.

Frukost

  • Omelette
  • Grapefrukt
  • Grönt te

Lunch

  • Supersallad med smak av fetaost och ädelost
  • Grönt te

Middag

  • Kalkonfärs biffar med smak av basilika och vitlök

wpid-20130122_190326.jpg

Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dag 5 – accelarationsfasen 17 dagars dieten

  1. Christine Lundin skriver:

    Har köpt boken undrar varför det står att du inte ska äta frukt efter 14,samtidigt ska du äta 2:a fruktportionen till sista mellanmålet efter middagen?

  2. traningskampen skriver:

    jag har valt att ignorera denna delen lite, frukten ska du inte äta efter 14 på grund av fruktsockret. Fruktsockret är nämligen lika ”farligt” som allt annat socker även om det är nyttigt med frukt. Jag kör däremot 3 måltider och 2 mellanmål. Oftast kör jag min frukt mellan frukost och lunch och min probiotiska mellan lunch och middag då jag oftast äter middagen senare på grund av träning, I bland slänger jag till och med in ett 3 mellan mål och det har fungerat för mig. oftast blir det en frukt på kvällen när jag kommer hem från jobbet för att inte gå och lägga mig hungrig! jag har nu gått ner 7,5 kilo.Jag tycker det är viktigt att man anpassar alla dieter efter än själv samtidigt som man håller sig inom ramarna.

    Hoppas du fått svar på din fråga :) Fråga gärna igen om det är något annat så ska jag göra mitt bästa med att försöka hjälpa dig :)

Kommentera

