Dag 6 – accelarationsfasen 17 dagars dieten

Hur jag känner mig:

Känner att det börjar bli lite tråkigt att skriva: jag mår bra och känner mig otroligt energifylld varje dag… men det är ju faktiskt så det känns. Ska försöka att komma på något annat tills imorgon, haha. Ledig idag så fick sova ut idag och vaknade strax efter 9. Det blev upp och äta frukost vilket jag förövrigt blivit riktigt duktig på. Nu ser jag till och med fram emot min frukost vilket är lite kors i taket när det gäller mig då jag kunde totalt skita i att äta frukost eller äta frukosten vid 15. Jag känner att min ork håller sig längre under dagarna och i samband med mina mellanmål så blir jag aldrig hungrig vilket också är jätteskönt.

I Vid halv 11 blev det en sväng till gymmet med ungefär 30 minuters effektiv styrketräning. Passets avslutades med mitt pass av Rutakuten så nu har jag 3 stjärnor :) Tog en vildag igår.

Lite tankar:

Igår fick jag ett sådant sjukt godissug, jag blev så otroligt sugen på saltgodis vilket är min svaghet. Jag klarar mig absolut utan den känner absolut inte att det är sockret som talar utan det är ett sug, men det jävla suget kan bli jobbigt ibland ;) Igår blev det riktigt jobbigt. Men jag klarade det vilket är bra :)

Min inställning till godis är i mitt tycke sunt, jag älskar godis och äter gärna det när jag blir sugen. Det blir ofta bara några bitar och någon gång i veckan. När jag köper en påse blir det ofta sjukt mycket godis som jag sen har kvar i ungefär en månad. Så blir det varannan lördag när vi är med min mans son och handlar godis sen tillslut har jag en stor skål med gammalt godis som bara är att slänga :P

Jag tycker absolut att man måste få äta det man älskar ibland men jag tycker också man kan äta det med måtta.

Invägning:

Imorgon är det dags att väga och mäta mig. Det har då gått 7 dagar sedan jag började. Jag kommer att väga och mäta mig både på morgon och kväll, och ni kommer få ta del av resultatet. Däremot har jag inte bestämt min än om jag ska lägga ut någon bild…. tror jag suger på den fram tills nästa invägnings/mät dag på dag 17. :)

Jag kan säga så mycket som det har hänt en del på denna veckan och det är jäkligt kul att se :)

Vad jag har ätit idag:

Frukost:

  • Citronvatten
  • Hallon Smoothie
  • Grönt te

Lunch:

  • Salladswrap med kyckling
  • Grönt te

Middag:

  • Sesamfisk med ångkokade grönsaker och citronpepparsås
  • Grönt te

wpid-20130123_201113.jpg

Jag börjar nu märka att jag inte längre äter lika stora portioner innan jag börjar bli mätt vilket är bra då jag oftast slänger i mig maten och då blir det oftast alldeles för mycket och jag får matkoma.

Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten, Mått & Vikt, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

