Dag 8 accelarationsfasen – 17 dagars dieten

Utvärdering:

Nu har jag snart gjort halva första fasen och jag mår helt fantastiskt. Maten är god och både jag och min mage älskar maten, visst kan man bli lite trött på tanken av sallad och ångkokade grönsaker ibland (som är det främsta tillbehöret) men när jag väl äter det så är det lika gott som vanligt, jag börjar bli bättre i köket och jag vågar ta ut svängarna lite för att smaksätta maten. Vikten fortsätter att gå neråt och min rygg värker mindre på grund av det. Jag känner att jag börjar få bättre kännedom om vad som finns i vilken mat och vad jag och min kropp behöver för att fungera och må bra. Jag känner samtidigt vad jag behöver mer utav och i och med den aktivitetsnivån jag har så skulle jag behöva få i mig lite mer kolhydrater, då jag kan känna mig orkeslös i början och ibland under ett träningspass, och detta kommer jag öka upp också.

Något sådan skulle jag aldrig sagt för 8 dagar och det är ju det som är tjusningen. Jag uppnår de mål som jag ville och det var att lära mig äta på det sättet min kropp mår bäst utav.

Jag ser mycket fram emot dessa resterande 9 dagar och det ska bli oerhört spännande att få påbörja nästa 17 dagars fas där både mer fett, protein och kolhydratsorter kommer presenteras. För varje dag blir jag mer och mer lärd och det är riktigt kul :)

Vad jag har ätit idag:

Mellanmålen skriver jag ej upp!

Frukost:

  • Naturell yoghurt med sylt och röda vindruvor
  • Grönt te
  • Citron vatten

Lunch:

  • Laxsallad
  • Grönt te

wpid-20130125_124159.jpg

Middag:

  • Taco
  • Grönt te

wpid-20130124_132911.jpg

 

Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

