Dag 12 accelarationsfasen – 17 dagars dieten

Dagarna springer på, känslan av att må bra börjar bli en vardag nu. En sak har jag märkt och det är att min spänningshuvudvärk som jag har allt som oftast faktiskt inte dykt upp alls sedan jag började med 17 dagars. Jag kom och tänka på det idag och har tänkt tillbaka och jag kan inte minnas alls att jag haft ont i huvudet!

Det ska bli skönt att få in mer råvaror i kosten efter 17 dagar och nu när jag börjar närmar mig försåtr jag definitivt vid Dr Mike menar med att man lätt tröttnar runt denna perioden. Jag har gått ner och mår jättebra, jag älskar maten jag äter även om jag ibland saknar vissa saker. Hade jag inte haft 17 dagars nu utan hade gjort en matmeny på egen hand hade jag nog både fuskat och tröttnat. Jag hade inte börjat äta onyttigt för det är egentligen inte mitt problem, men jag hade börjat slarva med måltiderna igen, hoppa över, småäta med mera tror jag.

Jag är glad att jag har boken som hjälp för även om jag lärt mig jättemycket är jag inte helt redo att ”stå på mina egna ben” än och veta vad som är bäst för mig att äta, utan boken är en bra stöttning som jag kommer utnyttja ett tag till :)

Vikten börjar pendla igen, men det beror inte på att jag äter fel, eller slarvar utan att jag är på väg mot min ägglossning, nu är det dags för 2 veckor med svullen mage med mera så när jag gör invägningen om 5 dagar är det inte säkert att den kommer vara 100 % rätt.

Dagens träning blir Functional Moves i eftermiddag och ett styrketräningspass i kväll

Frukost

  • Omelett
  • Grapefrukt
  • Grönt te
  • Citron vatten

Lunch

  • Ugnsstekt kycklingbröst med salsa
  • Grönt te

Middag

  • Vit fisk med mos
  • Grönt te
Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

