Dag 6 aktiveringsfasen – 17 dagars dieten

Morotsmos…. tanken har funnits i mina tankar ett tag nu, kan det vara gott? Smakar det som rotmos? Tanken med denna dieten är ju att jag ska kunna prova mig fram, lära mig nya sätt att äta och för att vara helt allvarlig, jag älskar ångkokta grönsaker men helt ärligt efter 25 dagar blir det lite småtråkigt. Så nu har jag tagit på mig förklädet och täkte jag skulle börja experimentera lite :)

Mitt första projekt blev morotsmos. Jag ångkokade morötterna för att inte de nyttiga ämnena skulle försvinna för mycket. Sedan hällde jag i en halv matsked olja, morötter och mjölk efter hur mjukt moset skulle bli i en mixer. Jag vill ha mitt mos mjukt utan klumpar så jag kör rätt länge. Krydda efter smak. Jag ger det en 4 av 5, mycket gott :)

En annan sak som verkligen gjorde min morgon var när jag tog mina nytvättade nyinköpta leopardjeans och satte på mig. Var lite nyfiken om det skulle gå att stänga då jag inte var någonstans i närheten av det i början.. WIIIHHOOO stänga gick det… Nu har jag ett annat problem bara, det börjar bli förstora och jag måste köpa ett skärp :/

Idag blir det nog lite step på träningschemat.

Frukost

  • Yoghurt med färska bär och hallonsylt
  • Citronvatten
  • Grönt te

Lunch

  • Lax med morotsmos och fetaost sallad
  • Grönt te

image

Middag

  • Tacosallad
  • Grönt te
Det här inlägget postades i 17 Dagars Dieten, Träning och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

