Min akilleshäl.

Jag har kommit på vad som är min akilleshäl när det kommer till min viktnedgång.

Det är godiset.

Maten som jag äter och som jag har lärt mig att äta är inget problem, jag älskar mina sallader och kokta grönsaker med mera. Jag behöver inte Pizza, kycklingrulle eller annan fet mat. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan det och har egentligen alltid gjort det. Jag är heller ingen kak, chips eller glassmänniska så det är inget jag har problem med heller. Utan det är det här satans godiset.

Jag vet att jag inte är sockerberoende för jag kan egentligen gå otroligt länge utan att äta godis och sen är det precis som att jag måste äta det jag förlorat. Bryta vanor, bryta sockerberoende och sådana saker fungerar inte för mig utan jag vill ha min lilla del av godis när jag känner för det.

Det är som att när jag bestämmer mig för att påbörja att äta nyttigt så är jag sjukt taggad och behöver inte äns kolla på godis på flera veckor, sen kommer jag in i en period när jag känner att, va fan… jag vill ha lite godis och då ska jag få äta det också.. mm good luck! Där bröt jag den goda cirkeln och har man tagit en godisbit då jäklar är det inte svårt att ta en till.

Jag överäter dock inte och har därför inte tyckt att godiset kan påverka min viktnedgång så otroligt mycket, men tro mig när jag säger att jag var på väg att tappa hakan när jag häromdagen fick reda på att det är 20 Kcal i en häxvrål..

20 JÄVLA KALORIER I EN LITEN HÄXVRÅL SOM VÄGER 5 GRAM……

Sinnessjukt..

6881häxvrål

Jag måste hitta en balans i min vardag.. Maten fixar jag nu och jag känner mig jäkligt stolt över det. Jag äter frukost varje morgon och mina 2 andra mål också.. Mellanmålen måste jag fortfarande finslipa lite på. Tror det är dax att börja köra proteindrinkar igen för min skull som mellan mål. Jag måste hitta en balans där jag kan tillåta mig själv att äta godis istället för att hålla på att småäta. jag kan inte bestämma mig att det bara får ske på helger för det bryter jag ändå, utan jag måste komma på något som håller hela tiden. något jag kan leva efter och känna att det här fungerar för mig….

Hur gör ni? Jag tror nämligen inte på att plocka bort det helt, iallafall inte för mig för någon gång kommer jag trilla dit igen och jag vill inte ha en metod jag kan falla av, utan jag vill ha en metod som verkligen håller.

Det här inlägget postades i Mat och Recept, Mål, Mått & Vikt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Min akilleshäl.

  1. Sofia Finnved skriver:

    Testa dessa istället för godis, de är himmelska! Det finns ju en uppsjö av eget godis man kan göra, jag är precis som du men detta får mig att inte köpa skiten. :)

    http://www.petite-kitchen.com/2013/03/raw-lemon-and-coconut-truffles.html

Kommentera

