Varför ska kroppen vara så komplicerad?

Jag älskar numera att träna och en bra dag när jag har mycket energi kombinerar jag gärna två pass eller 1 pass med styrketräning efteråt. Detta för att jag mår så satans bra utav det.

Jag brukar oftast variera passen så ska jag köra styrketräning efter passet kör jag ett konditionspass innan, som tex Zumba, sh´bam, eller något annat skojigt. Och kör jag två pass på raden lägger jag ytterst sällan in 2 konditionspass eller 2 styrkepass efter varandra utan helst ett av varje.

För mig har detta fungerat jättebra tills jag igår fick reda på att styrketräna efter ett konditionspass är helt fel.. Fel… hur??? Jag mår ju bra av det?

Uppenbarligen blir det ena träningsmomentet mer lidande då man tappar orken. Visst det kan jag förstå men om jag inte orkar tränar jag ju heller inte två pass.

Satte mig och googlade och hittade lite information om hur det ska göras för att kroppen ska må bäst.. Hittade bland annat en artikel om muskellära där de tar upp frågan muskelbyggnad med konditionsträning – funkar det?

Svaret jag får är väl både jag och nej, en massa att tänka på, och en massa sätt att göra träningen på…

En dag kanske jag tar till mig detta och lär mig något för självklart är mitt mål att bygga muskler, men i slutändan är mitt viktigaste mål att faktiskt må bra och det gör jag av mina två pass på raden..

Hur gör ni??

Detta inlägg publicerades i Träning. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar